"Speranța trebuie să rămână mereu speranță. Nu trebuie să se transforme niciodată în convingere."

luni, 6 august 2012

Româno-japonezul de medalie olimpică!

România se mândrește la această ediție a Jocurilor Olimpice de la Londra cu două medalii de aur, patru de argint și două de bronz, deocamdată. Eu una, fără să știu dacă vreun alt roman îmi împărtășește gândurile și trăirile, pot să spun că mă mândresc cu trei medalii de bronz, incluzând-o și pe aceea a lui Koji Murofuji.


Desigur, probabil că mă veți întreba: "Ești nebună? Ce treabă are Japonia cu România?" Ei bine, în cazul de față, are. Koji are 37 de ani și s-a născut în Numazu, Shizuoka. El este fiul aruncătorului de ciocan Shigenobu Murofuji și al româncei Serafina Moritz, aruncătoare de suliță. Cu rezultate superbe în palmares, precum argintul, bronzul și în final aurul de la întrecerile mondiale și aurul olimpic de la Atena din 2004, Koji a câștigat ieri medalia de bronz la Londra. Îmi cer scuze că nu vă spun cine sunt campionul și vicecampionul olimpic, însă nu prea mă interesează asta. Nu mă înțelegeți greșit; sunt doi dintre cei mai buni aruncători din lume. Vorbim totuși despre campionul olimpic de la Beijing și campionul european de la Helsinki. Însă acest post este exclusiv despre Koji, sau Alexander, după al doilea nume.

Murofuji a povestit cum a ajuns o singură dată în România, la vârsta de 7 ani. Mama sa l-a adus la noi cu ocazia Universiadei. Bineînțeles, nu își mai amintește multe, însă a declarat că ar vrea să revină, ca să vadă țara mamei sale și în afara comunismului. 

Iar aici este o poză foarte drăguță cu el și, zic eu, destul de edificatoare.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu