"Speranța trebuie să rămână mereu speranță. Nu trebuie să se transforme niciodată în convingere."

marți, 17 iulie 2012

Jucatorul meu de tenis - Marat Safin


Cand vine vorba de activitati favorite, mintea imi zboara mereu la multe lucruri. Imi place sa ascult muzica de exemplu, imi place sa scriu si sa desenez... Dar daca cineva mi-ar cere sa aleg numai una, nu mi-ar fi prea dificil: sportul. Imi plac multe, de la badminton la arte martiale, de la patinaj artistic la fotbal. Insa cred cu tarie ca unul dintre cele mai frumoase, cele mai elegante, cele mai complete sporturi, este tenisul.

Ca orice sport, tenisul are partile lui bune si pe cele rele, fragmentele sale extraordinare si cele comune, eroii si antagonistii. Insa daca un singur om poate fi considerat in acelasi timp si erou, dar si raufacator, asta imi demonstreaza ca, inainte de a fi un jucator de tenis, el este om. Unul caruia nu ii este frica sa fie el insusi pe teren si caruia nu ii este teama sa isi exteriorizeze emotiile si senzatiile doar din cauza unor jurnalisti si analisti care il urmaresc, vanandu-i fiecare greseala pentru a avea un subiect bun pentru ziarul de maine. Toate aceste insusiri pot fi gasite intr-un singur om, un singur star, un simbol: Marat Safin.

Cei mai multi oameni il stiu probabil pentru temperamentul sau si pentru numarul mare de rachete pe care le-a rupt de-a lungul carierei. Opinia mea totusi, este complet diferita. Un jucator de tenis puternic, cu un rever cu doua maini criminal si voleuri extraordinare. Descris de mai marii vremii drept unul dintre cei mai talentati jucatori ai anilor '90 si 2000. Castigator a doua turnee de Mare Slem si finalist de alte doua ori. Fost numar 1 mondial. Considerat de multi drept cel mai charismatic jucator din toate timpurile. Acesta este Marat Safin, probabil cel mai bun jucator de tenis al Rusiei. Este adevarat ca e cunoscut pentru iesirile nervoase din timpul meciurilor. Este de asemenea adevarat ca de-a lungul anilor sai in tenis a rupt nu mai putin de 1055 de rachete. Dar din punctul meu de vedere, Marat Safin inseamna altceva: determinare, forta, talent.

Mi-a placut de Marat din primul meci al sau pe care l-am vazut. Imi amintesc cat de surprinsa si impresionata am fost cand am vazut cat era de puternic si de determinat sa castige. Dupa ce a fost condus cu doua break-uri in setul decisiv, dupa ce a rupt trei rachete intr-un singur meci si dupa ce a cazut si si-a accidentat glezna, in momentul in care nimeni nu mai credea ca meciul va mai dura mai multe de doua sau trei game-uri, el a reusit sa se ridice si sa intoarca situatia, castigand pana la urma.

Din pacate, la sfarsitul anului 2009, Marat Safin a decis sa spuna 'adio' tenisului. S-a retras dupa infrangerea din turul 2 de la Masters-ul din Paris, turneu pe care il castigase de trei ori in cariera. O accidentare mai veche il impiedicase pentru ceva timp sa mai joace la capacitate maxima, iar el a spus ca daca nu avea sa joace bine si sa se intoarca in top, nu mai avea niciun sens sa continue.

In concluzie, dupa cum am spus mai devreme, Marat Safin a fost un jucator extraordinar. De fiecare data cand il vedeam pasind pe teren, aveam impresia ca tinand racheta in mana, era ca un super-erou cu masca sau costumul sau. A fost mereu capabil sa creeze magie pe teren si cred ca daca ar fi reusit sa isi depaseasca inconstanta, ar fi avut mari sanse sa fie acum unul dintre 'Cei trei mari', impreuna cu Roger Federer si Bjorn Borg. Oricum, Marat Safin este un nume care va ramane mereu scris pe una dintre cele mai importante pagini ale frumoasei carti numite 'TENIS'.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu